Kupujesz przez Internet? Jesteś więc w gronie ludzi, którzy stanowią większość. Taka forma zakupów to bowiem ogromna wygoda. W przypadku kupowania stacjonarnego, jesteś skazany na wychodzenie z domu, wsiadanie do auta czy autobusu, stanie w korkach, a następnie przechadzkę po sklepie.
Jeśli jest on niewielki i jesteś sam, to bierzesz co ci potrzeba i stajesz w kolejce, a potem wsiadasz do auta, znowu stoisz w korkach i jesteś z powrotem w domu. Jeżeli wybierasz się na zakupy np. z żoną czy dziewczyną, to wtedy musisz przygotować się na dłuższy pobyt w sklepie. Takie zakupy wymagają nie tylko wyjścia z domu, ale również mnóstwa poświęconego czasu. Całkowicie inaczej sprawa wygląda w przypadki Internetu. Wystarczy poszukać i zapłacić, a w następny dzień już pod drzwiami jest kurier z przesyłką.
Przemyślane zakupy
Robiąc zarówno zakupy stacjonarnie, jak i przez Internet, trzeba przemyśleć swój wybór. Kiedy już transakcja zostanie sfinalizowana, to za późno na rezygnację. Dlatego należy podejmować przemyślane decyzje i nie kierować się impulsem. Bardzo ważne jest dokładne czytanie treści aukcji. W szczególności te informacje, które napisane są małym drukiem, ponieważ zwykle są one najważniejsze. Jeśli robisz zakupy w sklepie, w którym istnieje możliwość wystawienia opinii, ale sprzedawca nie może decydować czy są one dobre czy złe i zostawiać tylko tych pozytywnych opinii, to warto je przejrzeć. Komentarze są skarbnicą wiedzy na temat sprzedawcy. Jeśli przeważają negatywne komentarze, to lepiej się wstrzymać z kupnem i poszukać innego sprzedawcy. Warto jednak zorientować się, czego konkretnie komentarze dotyczą i czy nie są wystawione bezpodstawnie. Niektórzy bowiem nie czytają wcale treści aukcji, a potem wystawiają złą opinię.
Jak zwrócić?
Zwykle zakupiony przez Internet towar, zwrócić możesz w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, inaczej ma się to w przypadku reklamacji. Można także dokonać wymiany zakupionej rzeczy na inną. Wszystko jednak zależy od sprzedawcy oraz serwisu na jakim dokonujemy zakupu. Co jednak, jeśli sprzedawca nie posiada takiej opcji i nie możesz znaleźć żadnej informacji na stronie na ten temat lub tez nie ma odpowiedniego formularza? W takim wypadku warto korzystać z serwisów, które ułatwią zwrot oraz wymianę i pozwolą zaoszczędzić czas jak np. zwracam.pl. Na takiej stronie znajdziesz porady i informacje, które przydadzą ci się podczas dokonywania zwrotu towaru. Co więcej, generowane są tam formularze zwrotu, które wystarczy tylko wypełnić. Często oferowane są także usługi kurierskie, dzięki czemu kurier odbiera od ciebie przesyłkę i dostarcza ją do miejsca, gdzie została kupiona. Możesz określić nie tylko datę nadania paczki, ale również godzinę. Warto korzystać z serwisów, które nie wymagają rejestracji. Zapewnia to szybszą przeprawę przez cały proces zwrotu.
fot. nadesłane