Zmiana lokalizacji dziennika podawczego, nowe usytuowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, kącik dla najmłodszych, dodatkowe wejście a także ułatwienia dla niepełnosprawnych to pierwsze kroki podjęte w Urzędzie Gminy Grybów dla zwiększenia dostępności urzędu dla mieszkańców.
– Celem zmian jest przede wszystkim umożliwienie korzystania przez mieszkańców i przedsiębiorców z usług publicznych świadczonych przez Urząd Gminy przy możliwie najmniejszych barierach technicznych i organizacyjnych – mówi Jacek Migacz, wójt gminy Grybów. – Dotychczasowa lokalizacja dziennika podawczego na I pietrze znacząco utrudniała dostęp interesantów do Urzędu, zwłaszcza osób z obniżoną funkcjonalnością ze względu na istniejące bariery architektoniczne. Istotne zmiany poczyniliśmy także w zakresie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, który mieści się obecnie w części gdzie dotychczas była sala obrad Rady Gminy. Wykonaliśmy tam dodatkowe wejście, stworzyliśmy kącik dla dzieci. Wszystko z myślą o naszych mieszkańcach.
Punkt kancelaryjny (tzw. dziennik podawczy) wraz z punktem informacyjnym zlokalizowany jest na parterze na lewo od głównego wejścia (pokój nr 2). Tym samym, każdy mieszkaniec bez większych utrudnień będzie mógł złożyć dokumenty, pobrać wnioski czy też zasięgnąć informacji o sposobie załatwienia danej sprawy. Zmieniono również szerokość drzwi wejściowych do budynku oraz punktu kancelaryjnego, co umożliwia wjazd osób na wózku inwalidzkim. Dodatkowo na parterze, istniejąca toaleta została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zmiany objęły także Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, który także przeniesiono na parter. W celu poprawienia komfortu mieszkańców uruchomiono dodatkowe wejście do budynku, z którego bezpośrednio można kierować się do GOPS. Docelowo przy wejściu zostanie również zlikwidowana bariera architektoniczna w postaci krawężnika. Dotychczasową salę konferencyjną zaadaptowano na trzy pokoje biurowe: przy czym jeden z nich będzie służył m.in. do przyjmowania klienta tzw. wrażliwego aby w sposób dyskretny i niedyskryminujący uzyskał właściwą dopasowaną do swojej sytuacji pomoc urzędników.
Dotychczasowe pomieszczenia, które zajmował GOPS, czeka remont. Po jego ukończeniu, zajmą je osoby z zespołu zajmującego się świadczeniami rodzinnymi i opiekuńczymi tak aby w jednym miejscu klient uzyskał pomoc społeczną czy wsparcie rodziny.
– Pragnę podkreślić, ze wszelkie zmiany organizacyjne maja przyczynić się do poprawy jakości pracy administracji na rzecz mieszkańców Gminy Grybów – dodaje Danuta Krok, sekretarz Gminy Grybów. – Nie udałoby się jednak tego przeprowadzić bez nakładów inwestycyjnych, który dotychczas wyniosły około 200 tys. złotych, przy czym efekt nie jest jednorazowy. Poprawa standardu obsługi klienta będzie miała długofalowy rezultat. Każda instytucja stara się aby podnosić jakość i standardy funkcjonowania. Uważam że mieszkańcy Gminy Grybów również zasługują na szacunek i większą kulturę obsługi przez administracje. Jest to moim celem jako sekretarza Gminy i mam nadzieję, ze mieszkańcy odczują poprawę jakości pracy Urzędu Gminy.