Mija już prawie 200 dni odkąd firma SKANSKA podpisała umowę z PKP PLK S.A. na modernizację prawie 21-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 96 pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką. Jak przebiegają prace zapytaliśmy rzecznika kolejowej spółki.
Przypomnijmy umowę pomiędzy firmą SKANSKA a PKP PLK S.A. podpisano 5 maja 2017 roku. Zgodnie ze złożoną ofertą, wymagany przez PKP PLK S.A. zakres prac wyceniono na kwotę 59 285 110,53 zł a usługa będzie objęta 6 letnim okresem gwarancji.
– W ramach prac na linii nr 96 Tarnów – Muszyna- Leluchow, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują przebudowę peronów w stacji Ptaszkowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą – tłumaczy Dorota Szalacha, rzecznik PKP PLK S.A. – Przebudowa peronu nr 1 zakończy się w grudniu br. a zakończenie wszystkich prac budowlanych na tej trasie, planowane jest do końca sierpnia 2018 r. Na ukończeniu są prace na przystanku w Mszalnicy, które podobnie jak w stacji Ptaszkowa podniosą standard obsługi podróżnych. Obiekty te będą lepiej oznakowane i oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki, oraz tablice informacyjne. Zapewnią także wymaganą obsługę osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się i niedowidzącym. Kończą się również prace na 22 przejazdach kolejowo-drogowych (min. w Grybowie, Ptaszkowej, Białej Wyżnej, Mszalnicy), gdzie nowa nawierzchnia jezdni usprawni przejazd samochodów i ruch pieszy oraz zwiększy bezpieczeństwo użytkowników tych skrzyżowań. Do wykonania pozostaje jeszcze przebudowa peronu nr 2 w Ptaszkowej i elementów sieci trakcyjnej, przebudowa 30 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 wiaduktów w Grybowie, Siołkowej i w Kamionce Wielkiej ( roboty są w trakcie) oraz modernizacja tunelu przed stacją Kamionka Wielka i wymiana nawierzchni toru przed stacją Kamionka Wielka.
Jak dodaje rzecznik PKP PLK S.A.: – Realizowane obecnie inwestycje za ponad 60 mln zł w istotny sposób uzupełnią wcześniej wykonane inwestycje na linii Tarnów – Muszyna – Leluchów i poprawią jakość podróży, obsługę na peronach oraz zwiększą poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo drogowych.
Przy okazji warto poruszyć sprawę maszyn wykonawcy, który realizując prace przy linii kolejowej niejednokrotnie korzystają z infrastruktury drogowej miejskiej jak i gminnej. Radny Motyka podczas ostatniej sesji Rady Miasta Grybowa w dn. 15 listopada br. zwrócił się do burmistrza miasta Pawła Fydy z prośbą o monitorowanie stanu dróg, które według niego mają być niszczone przez wykonawcę prac na torach.