Gimnazjum im. ks. Stanisława Konarskiego rozpoczyna wraz z nowym rokiem szkolnym 2016/2017 dwa międzynarodowe projekty w ramach programu Erasmus +. Ich koordynatorem będzie Magdalena Janusz – nauczyciel języka angielskiego.
„With Mathematics Through Life” 2016 – 2018
Spośród 351 aplikowanych projektów zostało zatwierdzonych tylko 77. Gimnazjum w Grybowie z wysoka liczbą punktów za wniosek otrzymała nie tylko dofinansowanie ale również została głównym koordynatorem projektu. Wspólnie ze szkołami z Norwegii, Portugalii, Turcji uczniowie z Grybowa będą podnosić kompetencje matematyczne, językowe, umiejętności współpracy grupowej, międzynarodowej, a także poznawać kulturę tych krajów.
„Crossing Borders” 2016-2019
Problem odmienności kultur nadal jest aktualny, dlatego Gimnazjum im. ks. Konarskiego wyszło z propozycją poszanowania kultur, drugiego człowieka, oraz wykazania zrozumienia dla innych. Projekt ten spotkał się z aprobatą oceniających i również otrzymał dofinansowanie dzięki czemu młodzież będzie mogła poznać inne kultury oraz zasady współżycia w demokratycznym świecie. Grybowscy uczniowie, będą współpracować ze szkołami z Danii, Portugalii, Włoch, Bułgarii, Turcji, Rumunii, Wielkiej Brytanii.
– Jan Paweł II powiedział: „Dzieci są wiosną rodziny i społeczeństwa, nadzieją, która ciągle kwitnie, przyszłością, która bez przerwy się otwiera”, dlatego też realizując takie projekty pragniemy poszerzać ich horyzonty oraz uczyć szacunku do drugiego człowieka – mówi Magdalena Janusz, koordynator “Erasmus +” w Gimnazjum w Grybowie.
Erasmus plus to program międzynarodowy skierowany do szkół i ma na celu:
– efektywny rozwój zawodowy poprzez ciągłe doskonalenie własnych umiejętności i podnoszenie kwalifikacji,
– poznanie metod, które zwiększają efektywność pracy nauczycieli,
– ocenianie uczniów (w kontekście kompetencji kluczowych) jako integralna część procesu nauczania i uczenia się,
– stymulowanie otwartego i elastycznego uczenia się, opartego nie na przedmiotach szkolnych wywodzących się z tradycyjnych dyscyplin akademickich, ale na kompetencjach kluczowych,
– rozbudzanie kreatywności i motywacji do uczenia się nie skoncentrowane na wybranych uczniach, ale kierowane do całej społeczności szkolnej,
– minimalizowanie słabych wyników uczniów,
– rozwijanie umiejętności interpersonalnych uczniów oraz własnych
fot. archiwum Gimnazjum w Grybowie (ilustracyjne)