Wczoraj podjęto decyzję o wyborze wariantu nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc, która ma w założeniu prowadzić z Krakowa do Nowego Sącza. Jak się jednak okazuje nie przybliża to wcale budowy nowych torów.
Linia ta to także szansa dla Grybowa, dzięki niej będzie można dostać się do stolicy województwa szybciej i sprawniej a perspektywa trasy w Bieszczady przez Gorlice stawia Grybów w znakomitym położeniu
– To jedynie wybór wariantu, który być może będzie budowany w przyszłości. Postanowiono wybrać wariant A1 budowy i wariant 4 modernizacji – z Podłęża do Tymbarku pojedziemy więc nawet 160km/h, a z Tymbarku do Nowego Sącza 120 km/h – komentuje Bartłomiej Orzeł z Ośrodka Studiów o Mieście w Nowym Sączu, który wraz z akcją Pociag-autobus-góry z Podhala koordynuje akcję wysyłania uwag do Krajowego Programu Kolejowego. – Cieszymy się z wyboru akurat tego wariantu, cieszymy się z tego, że coś się w tej sprawie ruszyło, ale najważniejsza „rozgrywka” dopiero przed nami – musimy sobie tę linię wywalczyć, bo póki co jest ona na liście rezerwowej KPK2023. Dlatego warto wzmóc wysiłki i wysyłać uwagi do ministerstwa infrastruktury.
Warto przypomnieć, że linia Podłęże – Szczyrzyc ma połączyć ze stolicą województwa zarówno Sądecczyznę, jak i Podhale. Będzie się bowiem łączyć z istniejącym i zmodernizowanym torowiskiem z Nowego Sącza do Chabówki, który obecnie jest używany jedynie na okazjonalne przewozy zabytkowymi składami.
– Ta linia to też szansa na reaktywację połączeń do Gorlic i naturalna „brama” dla pociągów jadących w Bieszczady. Dlatego tym bardziej warto wspierać ją również na terenie powiatu gorlickiego, bo z całą pewnością okaże się dla niego ważna w przyszłości – dodał Orzeł – Zapraszam do dołączenia do nas i wsparcia naszej akcji. Można nas znaleźć na facebooku pod adresem: https://www.facebook.com/osom.ns oraz http://www.facebook.com/pociagautobusgory lub napisania maila na adres [email protected].
Uwagi do ministerstwa, proponowane przez OsoM oraz Pociąg-autobus-góry można zgłaszać tutaj: http://pociagautobusgory.pl/krajowy-program-kolejowy
Opis planowanego wariantu znajdziesz tutaj
Mapkę planowanego wariantu znajdziesz tutaj
fot. archiwum własne