Obecność firmy w przestrzeni internetowej to dziś absolutna konieczność. Rezygnując z założenia strony www lub prowadzenia social mediów, sami podcinamy sobie skrzydła. To w Internecie czekają bowiem potencjalni klienci, skłonni złożyć zapytanie ofertowe albo dokonać zamówienia online. Na utworzeniu witryny się nie kończy – tę trzeba jeszcze odpowiednio wypromować, docierając do swojej grupy docelowej. Tu do gry wkracza pozycjonowanie, które można zlecić profesjonalistom lub… przeprowadzić samemu.
Pozycjonowanie strony na własną rękę bardzo często skutkuje niepowodzeniem
Mimo szczerych chęci i wolnego czasu, przygotowanie witryny do pozycjonowania oraz samo pozycjonowanie mogą się nie udać. Głównymi powodami takiego obrotu spraw jest brak zaplecza merytorycznego oraz dostępu do zaawansowanych narzędzi SEO. Promowanie strony www na podstawie poradników internetowych nie może być porównywane do działań, przeprowadzanych przez ekspertów z agencji interaktywnych.
Jak wyjaśniają specjaliści z AFTERWEB: właściciel strony może spróbować swoich sił w samodzielnej optymalizacji witryny oraz jej późniejszym promowaniu w Google. Najczęściej jednak na dłuższą metę przynosi to więcej złego, niż dobrego. Nieumiejętny dobór fraz kluczowych, pominięcie analizy branżowej konkurencji, brak dostępu do programów pozwalających monitorować pozycje i reagować na zmiany w algorytmie, mogą poważnie zaszkodzić witrynie. W efekcie, zamiast zajmowania coraz wyższych lokat w wynikach wyszukiwania, zacznie ona tracić pozycję i ustępować miejsca innym, fachowo pozycjonowanym stronom. Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Nie warto oszczędzać na pozycjonowaniu strony. Promocja internetowa to inwestycja
Wiele osób decyduje się na samodzielne pozycjonowanie strony z racji oszczędności. Nie da się ukryć, że zlecenie promocji zewnętrznej firmie wiąże się z wydatkami: praca specjalistów kosztuje. Aby pozycjonowanie mogło przynieść korzyści, należy zadbać o wartościowy profil linkowy, przygotować teksty optymalizacyjne, skonfigurować witrynę – wszystkie te czynności są czasochłonne, wymagają zaangażowania i zainwestowania środków. Należy dodać, że dobrze wykonane pozycjonowanie przynosi pokaźne zyski, a więc skutkuje zwrotem poniesionych kosztów i jednoczesnym zwiększeniem przychodów, płynących ze sprzedaży.
Mając pewność, że posiadamy odpowiednią wiedzę z zakresu SEO i jesteśmy w stanie kompleksowo wypromować witrynę w wyszukiwarce bez pomocy fachowców, spróbujmy. W przeciwnym wypadku zdajmy się na doświadczenie ekspertów, którzy pozycjonowaniem zajmują się od lat. Czasem nie warto na siłę zajmować się czymś, co nie jest naszą mocną stroną. W biznesie nie ma miejsca na błędy – walka o klienta toczy się każdego dnia, dlatego im szybciej Twoja strona będzie wysoko w Google, tym lepiej.