Już niecałe dwa dni dzieli nas od rozpoczęcia 72. Tour de Pologne UCI World Tour. Tegoroczny wyścig odbędzie się pod hasłem “Łączymy stolice”, a jego trasa poprowadzi z Warszawy do Krakowa. My natomiast chcemy połączyć Was i zachęcić do wspólnego kibicowania kolarzom.
Idea konkursu jest prosta – chcemy, aby w pierwszym tygodniu sierpnia, w czasie trwania Tour de Pologne Polska stała się tak kolorowa jak Francja podczas Tour de France czy Włochy w czasie Giro d’Italia. Wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną pragniemy pokazać piękno naszego kraju, a także pomysłowość i kreatywność Polaków. W konkursie będzie można rywalizować w kilku kategoriach. Pierwszą stworzą miasta startowe, drugą miasta etapowe (mety), a trzecią miasta premii – lotnych, górskich i specjalnych. W czwartej będą rywalizować wszystkie miejscowości leżące na trasie wyścigu. W piątej liczymy na piękne dekoracje sklepowych witryn i zachęcamy wszystkich właścicieli sklepów, firm znajdujących się na trasie wyścigu do udziału w zabawie. Ważne, aby we wszystkich dekoracjach uwzględniany był element narodowy – na przykład flaga, godło – również w formie nawiązania.
W ubiegłym roku na trasie 71. Tour de Pologne kolarzom kibicowało ponad 2,7 miliona ludzi. To niezwykłe, że tylu Polaków czeka na peleton, ogląda przejazdy zawodników na rundach, kibicuje na finiszach. Was również chcemy docenić i zachęcić do kreatywności i stworzenia najbardziej oryginalnego przebrania. Jedyną granicą jest tutaj wasza wyobraźnia. Zdjęcia z trasy 72. Tour de Pologne, na których widać Was w przebraniu, wrzucajcie w dniach 2-8 sierpnia do mediów społecznościowych z hashtagiem #kibicujemykolarzom i #RideThePolishPassion. Wówczas będziemy mogli je obejrzeć, ocenić i wybrać najlepsze.
Konkurs będzie trwał od 2 do 8 sierpnia. Szczegółowy regulamin znajduje się tutaj – kliknij. Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez komisję konkursową do 16 sierpnia 2015 roku.
Organizatorzy konkursu podzieli go na następujące kategorie:
I – MIASTO STARTOWE – miasto, w którym rozpoczyna się dany etap Wyścigu
II – MIASTO ETAPOWE (METY) – miasto, w którym kończy się dany etap Wyścigu
III – MIASTO PREMII – miejscowość, w której umiejscowiona jest premia lotna, specjalna lub górska Wyścigu
IV – MIEJSCOWOŚĆ NA TRASIE WYŚCIGU – miejscowość, przez którą przebiega trasa Wyścigu
V – WITRYNA SKLEPOWA NA TRASIE WYŚCIGU – witryna sklepu, zakładu, firmy, punktu usługowego, etc. znajdująca się na trasie Wyścigu.
VI – NAJBARDZIEJ ORYGINALNY KIBIC – każdy kibic, który znajdzie się przy trasie Wyścigu
A jakie nagrody czekają? Dla:
KATEGORII I-IV: kampania promocyjna w mediach patronackich 72. Tour de Pologne oraz pakiet świadczeń promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej
KATEGORII V – rower Giant
KATEGORII VI – zegarek Festina, 3 stroje kolarskie Quest z kolekcji Tour de Pologne
Warto zatem powalczyć, tym bardziej że 4 i 5 etap (5-6 sierpnia) tegorocznego Tour de Pologne przebiega w naszych okolicach a dokładniej Nowego Sącza.
Szczegółowa mapa 4 etapu 72 TdP – Jaworzno-Nowy Sącz
Szczegółowa mapa 5 etapu 72 TdP – Nowy Sącz – Zakopane
Jeśli mieliby Państwo na dłuższe kibicowanie, zapraszamy także na 6 etap, który zostanie rozegrany w okolicach Bukowiny Tatrzańskiej. Jest to jeden z najpiękniejszych odcinków, z najtrudniejszą zarazem dla kolarzy ścianą płaczu w Gliczarowie gdzie podjazd ma nachylenie około 25%.
Przypominamy, że w tym roku redakcje Regionalnych Portali Informacyjnych Bobowa24, Gromnik24, Grybow24 oraz Luzna24 są partnerem medialnym 72. Tour de Pologne. Naszą relację będziemy prowadzić w tym roku dzięki uprzejmości czterech firm: Sądecki Bartnik, Hotel i Restauracja OSTOJA, Libropol oraz ItNet24.pl.
Zapraszamy do śledzenia naszych portali, bowiem już jutro wystartuje konkurs dla wszystkich tych, którzy nie będą mieli okazji znaleźć się na trasie wyścigu…
fot. Mateusz Książkiewicz (kibice na trasie 71. TdP)